MILLENIALSI CHCĄ BYĆ WEGE ZE WZGLĘDÓW ŚWIATOPOGLĄDOWYCH. TRWA BOOM NA DIETĘ SEMIWEGETARIAŃSKĄ

Dodano: Maj 13th, 2017

Polacy coraz chętniej przechodzą na dietę roślinną. Przyczynia się do tego większa dostępność produktów wege oraz, co ważne, lepszy ich smak. Nasze obserwacje rynku i badania które prowadzimy od kilku miesięcy pokazują, że rodacy najczęściej z pokolenia Millenialsów decydują się na wegetarianizm ze względów światopoglądowych, a nie dlatego, że nie lubią mięsa. To jeden z najczęściej powtarzanych mitów na temat wegetarian – komentuje dla serwisu www.portalspozywczy.pl Karolina Liberka, Business Development Deputy Director z agencji marketingowej Feno. Nasze analizy zwracają uwagę, że wegetarianie, którzy sięgają po wege zamienniki potraw mięsnych z uwagą śledzą skąd pochodzą dane produkty. Podkreślają, że nie interesują ich np. wege-parówki robione w tym samym zakładzie co produkty mięsne.

Wegetarianizm to nie jest tylko dieta, to sposób życia i wartości, w których nie ma miejsca na dwulicowość marek – dodaje Karolina Liberka. I zwraca uwagę, że wzrost zainteresowania wegetarianizmem odkryły już jakiś czas temu duże sieci handlowe, które poszerzają swoją półkę wege-produktów. – Dla przykładu Lidl systematyczne sprawdza popularność takich produktów w czasie swoich tygodni tematycznych. Kilka miesięcy temu w social mediach obserwowaliśmy konsumencką batalię o to aby, aby jeden z tygodni poświęcony był tej diecie. Widać, że sieć słucha swoich konsumentów, ponieważ tydzień się odbył, a część produktów na stałe pojawiło się w ofercie.

Warto zwrócić uwagę, że półka roślinna zapełnia się także produktami wegańskimi, które do tej pory były zdecydowanie na samym końcu na sklepowego łańcucha – wylicza. Szeroki wybór produktów roślinnych, zły „PR” mięsa, a także coraz większą wiedza konsumentów na temat kuchni roślinnej (dzięki m.in. licznym programom kulinarnym) spowodowały, że mamy w Polsce prawdziwy boom na dietę semiwegetariańską. Semiwegetarianizm pod względem ideologicznym nie ma nic wspólnego z wegetarianizmem. To dieta, która znacznie ogranicza spożycie mięsa, ale je dopuszcza.

 

Stworzona przez dietetyków ze względów zdrowotnych. I właśnie półwegetarianie bardzo chętnie sięgają po produkty z diety roślinnej i w najbliższym czasie będą grupą do której głównie powinno się kierować komunikacje związaną z produktami wege, eko, prozdrowotnymi. Wszystkie nasze raporty na temat wegan i wegetarian wskazują, że mają oni świadomość, że dieta musi być zbilansowana. Dopytują jakie warzywa są najbardziej bogate w składniki, których może im zabraknąć. Dzięki naszym analizom wiemy czym weganie i wegetarianie są zainteresowani, i jakich nowości oczekują od rynku także w kategorii naturalnych suplementów.

Rzadko zdarza się, aby na nowy sposób odżywiania przechodzili z dnia na dzień wcześniej nie sięgając po informację na jego temat. Na grupach zrzeszających wegan i wegetarian, które analizujemy jest bardzo dużą wątków poruszających temat początku diety, uzupełnień niedoborów lub ewentualnych zagrożeń. Marki które celują w tę grupę zdecydowanie powinny uwzględnić w swojej komunikacji to konsumenckie zapotrzebowanie na informacje. Zdecydowana większość osób decyduje się na wykluczenie mięsa w okresie letnim, kiedy mamy dostęp do dużej ilości świeżych warzyw i owoców – dodaje Karolina Liberka.

Artykuł oryginalnie opublikowany na Portalu Spożywczym.