BĄDŹ NA BIEŻĄCO I WYKORZYSTUJ MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE DO SPRZEDAŻY PRODUKTÓW

Dodano: Maj 14th, 2017

Aby systematycznie zwiększać sprzedaż lub przynajmniej utrzymywać ją na tym samym poziomie, należy być ciągle wśród najnowszych trendów e-commerce. Facebook jako jeden z kanałów e-handlu dba o to, by ich produkty reklamowe odpowiadały coraz większym potrzebom reklamodawców, jak i użytkowników.W artykule przedstawię ostatnie nowości, które pojawiły się na Facebooku i które warto wykorzystywać w budowie sprzedaży.

FACEBOOK W POLSCE

Jeszcze zanim zacznę główną część artykułu, warto zapoznać się z najnowszymi danymi za Q4 2016. W Polsce Facebook to już ponad 15 mln aktywnych użytkowników miesięcznie, z czego aż 73% wraca codziennie.

SOCIAL COMMERCE – PODSTAWY

Podstawową czynnością przed rozpoczęciem sprzedaży przez Facebooka jest odpowiednie okodowanie strony pikselami. Piksele pozwalają na zbieranie informacji na temat ruchu, przeglądanych produktów, a także najważniejszej informacji – sprzedaży i jej wartości. Kampanie optymalizowaną pod sprzedaż produktów w witrynie zewnętrznej ustawimy w menadżerze firmy lub power editorze wybierając cel „konwersje”.

Podstawowymi formatami reklamowymi w przypadku budowy sprzedaży jest Page Post Link lub karuzela – obydwa formaty po kliknięciu kierują na stronę docelową.

SOCIAL COMMERCE – CO NOWEGO?

1. Sekcja sklep – to nowa funkcja wprowadzana stopniowo w ramach fanpage’a. Dzięki sekcji sklep jesteś w stanie oznaczyć produkty na poście, które dostępne są w Twojej ofercie. Funkcja sklep jest rozwiązaniem, które idealnie wpisuje się w marki z segmentu modowego.

Oznaczone produkty wyświetlają się pod postem w formie mini karuzeli z najważniejszymi informacjami na ich temat. Sesje wizerunkowe, wzbogacone o przekazy sprzedażowe mogą mieć znaczący wpływ na zwiększenie zwrotu z inwestycji w przypadku kampanii zasięgowych i wizerunkowych.Ponadto Facebook wśród wybranych reklamodawców testuje opcję sklep na platformie Instagram – jest ona podobna do tej przedstawionej powyżej. Film podglądowy z działania sekcji sklep na Instagramie możecie znaleźć tutaj:

Kate Spade from Instagram for Business on Vimeo.

2. Lead ads dostępne na Instagramie – lead ad to fromat pozwalający na zbieranie informacji (tj. e-mail, nr telefonu itp.), które mogą służyć do budowy wewnętrznych baz danych, co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży i docieranie do nowych użytkowników(lookalike). Rozszerzenie lead adów o dodatkowy placement wg. danych Facebooka pozwala na poszerzenie zasięgu o 45%, a także na zmniejszenie kosztu pozyskania nawet do 50%. Takie wyniki są dobrym argumentem do tego, by zacząć testować ten placement w przypadku, gdy Wasza marka pozyskuje w ten sposób kontakty.

3. Split test – opcja, której długo brakowało na Facebooku. Split test to nic innego, jak możliwość przeprowadzenia testów A/B w ramach jednej grupy docelowej. Jest to element, który potrafi pomóc marketerom w tworzeniu coraz to lepszych kreacji sprzedażowych, dostosowanych do grupy docelowej.

Facebook jest dynamiczną platformą i ciągle rozwija swoje rozwiązania. Żeby być na bieżąco warto przeglądać branżowe portale, a także → oficjalny blog Facebooka, na którym informuje o wszelkich nowościach w ramach platformy. Ponad to polecam odwiedzanie → strony. Znajdziecie tutaj wiele danych i inspiracji prosto od działu badań Facebooka.

Artykuł oryginalnie opublikowany na Nowym Marketingu