Kampania „#DajCzerwone” dla Fundacji DKMS

CEL:

Celem kampanii był, oprócz zwiększenia liczby rejestracji w bazie potencjalnych dawców szpiku i komórek macierzystych, wzrost świadomości istnienia Fundacji, wygenerowanie buzzu internetowego i zainteresowania użytkowników.

POMYSŁ:

Nasz przekaz bazował na skupieniu uwagi odbiorców na geście dawania, który jest nieodłącznym elementem różnych świąt. Kampanię podzieliliśmy na dwa etapy. Zorganizowaliśmy akcję ambientową w kontekście Bożego Narodzenia, a później święta zakochanych czyli walentynek. Akcja była wsparta komunikacją w social media i działaniami blogerów.

ROZWIĄZANIE:

AMBIENT

Akcje ambientowe były punktem wyjścia do działań w Internecie. W okresie przedświątecznym warszawiacy mogli spotkać białych Mikołajów, którym mogli dodać życia, kolorując ich na czerwono. Natomiast w walentynki o czerwony kolor upominały się białe serca. I tym razem przechodnie pomogli sercom odzyskać żywy czerwony kolor.

WSPÓŁPRACA Z BLOGERAMI

Zaangażowanie blogerów w kampanii #DajCzerwone zwiększyło zasięg komunikacji. Wzbudzali zainteresowanie swoich fanów nie tylko na blogach, ale także na Facebooku i Instagramie. W okresie przedświątecznym publikowali informacje wraz ze zdjęciami najpierw w białej tonacji, a później z czerwonymi dodatkami. Na święto zakochanych blogerzy otrzymali direct mailing w postaci kartki walentynkowej – ich zadaniem było własnoręczne pokolorowanie serca i pochwalenie się tym przed fanami.

KOMUNIKACJA W SOCIAL MEDIA: FACEBOOK + INSTAGRAM

Cechą charakterystyczną komunikacji na Facebooku i Instagramie były posty publikowane z białymi grafikami, którym brakowało czerwonego koloru. Po dwóch dniach grafiki były wzbogacane o czerwoną barwę, która wyraźnie dodawała im życia. Użytkownicy mogli naocznie przekonać się jak niewiele trzeba, aby pomóc w ratowaniu życia.

WYNIKI:

Reklamy zostały wyświetlone ponad 3,2 mln razy i dotarły do ponad 1,8 mln użytkowników! Akcja Daj Czerwone ma w sobie ogromny potencjał, który będzie wykorzystywany w kolejnych odsłonach kampanii popularyzujący działalność Fundacji DKMS w Polsce.